Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép

 

Kép Az Image Space Incorporated csapata ismerős lehet számunkra a Nascar Thunder és az Electronic Arts Forma 1-es szériája kapcsán. Az rFactor című szimulátor alkotásukkal igazán feladták maguknak a leckét. Az rFactor tulajdonképpen nagyban hasonlít kortársaihoz, azonban itt rögvest felvetődik egy elég szembetűnő dolog: az autók és a pályák kitaláltak, ugyanis nem fizették ki a jogdíjat a fejlesztők ezek kapcsán. Maga a játékmenet során a járgányok elég lassúnak tűnhetnek az elején, azonban akárcsak az NFS játékok esetén, itt is komoly tuningolás és némi rutin megszerzése után érhetjük el a komolyabb szinteket - így a ranglétrán való emelkedést. A járgányt csakhamar "átérezhetjük", a modellezés tökéletesre sikeredett. Az autók megfelelően reagálnak a környezeti hatásokra, a fizikai törvények remekül működnek.

Miután a Sony 2007-ig megvette a Forma-1es jogokat így hosszú idő telt el mire ismét olyan játék jelent meg a PC piacon ami legalább egy alapot adna egy F1 modnak. Mert a F1 Challengeből mindent kihoztak a modkészitők ami lehetett, de valahogy sose volt az igazi. Szerencsére a rFactor fejlesztése során arra törekedtek hogy könnyen modolható legyen a játék így a komolyabb modkészítők gyorsan át is pártoltak. A megjelenés óta nagyon sok mod jelent meg, ami egyrészről jó, másrészről meg nem, mert sok olyan mond is megjelent ami említésre se méltók. Az első komolyabb mod az a F3 Euro Serias volt ami a széria 2005ös évadját dolgozta fel, majd a GP2 és a Forma-1 szerelmesinek nagy örömére végül a CDTP csapata kiadta Forma-1-es modját. Aki inkább a kasznis autókat szereti azok se szomorkodhattak mert olyan modok jelentek meg mint például a Megane Trophy 2005 vagy a BMW M3GTR, de naphosszig sorolhatnám.

Az rFactor gyakorlatilag az Online versenyzésre lett optimalizálva. Ezért főleg azoknak szimulátoros közösségeknek okozhat szebbnél szebb pillanatokat akik órákat képesek eltölteni a tökéletes beállítás keresve hogy újabb fontos századokat faragjanak le a köridejükből.

 

Grafika:

Ha megvan otthon a kisebb atomerőművünk akkor csodálatos látvány tárulhat elénk a gyári pályák szépen ki lettek dolgozva, és a kocsik részletességére se lehet panaszunk. A gMotor2.0 nagyon jól tejesít és olykor olyan érzésünk lehet mint ha valódi autót vezetnénk. Persze a otthoni atomerőmű akkor kell ha olyan modokat szeretnék kipróbálni ami nagy textúrákkal dolgozik, de lényegébe egy középkategóriás géppel is akadálymentesen fut a játék.

Kép 

Hangok:

A gyárik modok közül van 1-2 aminek a hangja kicsit nevetséges, de ha a CTDP F1 2005-öt nézzük akkor félelmetes a kocsik hangja, nagyon valódira sikerült. Ami a hang terén negatívum hogy nincs a környezetnek hangja, és egy kicsit rossz úgy a rajtrácsra felállni hogy nem hallom a szurkolókat ahogy szólnak a dudák vagy éppen ahogy éljenzik a közönség.  

Online mod:

Ezen a téren ismét újított az ISI, főleg a Server oldali téren, mert az egyjátékos oldalon a F1Challenge-be se lehetett panaszunk de Server oldalon katasztrófa, hogy mi volt. A Dedicated Servernek köszönhetően a bajnokságok akik korábban F1C-t használtak könnyebb lett az életük, így a futamok lebonyolítása is könnyebb lett. Elemzés terén is könnyített az ISI a ligáknak mert a replay mellett ami most már nem csak a versenyt rögzíti, log fájlokat is ment a játék, vagyis azt is visszatudjuk keresni hogy ki mit írt a chatbe valamint hogy a futam alatt milyen incidensek történtek. Kliens oldalon is történtek változások, ilyen például a szavazás rész. A Serveren lévők eldönthetik hogy léptetnek-e a Serveren, vagyis következő edzésre tehetik a Servert vagy mondjuk új rajtot szavaznak meg. Valamint most már a játékon belül az aktuális beállítást is át lehet már küldeni így segítve a másikat. Egy szó mint száz a rFactor tökéletes az Online játszásra.

Játékmenet:

Nagyon sok mod van és mellé még több pálya, így nagyon sok bajnokságot kreálhatunk, igaz itt jön a játék másik negatívuma az AI. Az első verzióba nagyon sok kritikát kapott is ezért a fejlesztői gárda, de most már a 1150-es verzióba normalizálódott a helyzet, igaz csak a gyári pályákon.

Kép 

Megjegyzés: Összegezve nagyon jó lett az rFactor, Online játszásba szerintem verhetetlen. A negatívumok is szerencsére csak átmenetiek, igaz az AI soha nem lesz olyan mint egy valós ember, de szerencsére a játék alkalmas arra hogy környezet hangokat játsszon le, valamint az esőt is tudja majd kezelni, és még nem tudhatjuk hogy az ISI milyen tartalékokat épített be. Méltó utódja lett az F1 Challengenek és mint elődje az rFactor is hosszú pályafutásra számíthat.

A játék egyébként csak internetről érhető el, s beszerzése után egy 48 órás visszafizetési garanciát is kapunk - tehát ha két napon belül jelezzük elégedetlenségünket a termék kapcsán, akkor a pénzünk visszavándorol a számlánkra.

 

Gépigény

Minimum konfiguráció:

 Processzor  Memória  Videokártya Szabad hely
1 magos, 1400 MHz  514 MB  Shader Model 3.0 - DirectX 9.0c / 128 MB  2 GB

Ajánlott konfiguráció:

 Processzor  Memória  Videokártya Szabad hely
2 magos, 2500 MHz  2048 MB  Shader Model 3.0 - DirectX 9.0c / 256 MB  2 GB


A játék elindításáig vezető utat nagy vonalakban alant vázolnám:

Tölts le és telepíts fel

  1. Menjünk fel a hivatalos oldalra
  2. Töltsük le a 420 MB-os fájlt
  3. Indítás után a neten keresztül vedd meg a nyitó kódot (39.99 dollár) A program csak 3 aktiválást fogad el.

 

(Van egy illegális lehetőség is: a játékot és a hozzá illő crack-et letöltheted a Letöltések menüpontban.)