! Figyelem !
2009-es Szabálykönyv
1. Alapszabályok, segítségek:
Zászlószabályok: teljes
Üzemanyag fogyasztás: normál
Gumikopás: normál
Mechanikai meghibásodás: ki
Egységes beállítások: ki
Egységes fejlesztések: ki
Sérülés mértéke: 50%
Mechanikai sérülések: be
Irányítási segédlet: Alacsony
Helyes irány segédlet: Be
Fékrásegítés: Bármilyen
Stabilitási segédlet: Bármilyen
Helyes irányba fordítás: Ki
Sérthetetlenség: Ki
Kipörgésgátló: Bármilyen
Blokkolásgátló: Bármilyen
Automata váltó: Be
Automata kuplung: Be
Box utca segédlet: Ki
Kötelező nézet: nincs
2. Zászlószabályok:
Stop and Go - A pilótának ki kell állnia a boxba, (de nem nyúlhatnak az autóhoz) és csak utána mehet vissza a pályára.
Sárga zászló - A pályán akadály van, nem lehet előzni.
Safety car - A pályára bejön a safety car, tilos előzni.
Kék zászló - A pilóta mögött gyors kört futó, vagy lekörözésra készülő versenyző halad, akit köteles elengedni, úgy hogy nem akadályozza.
Fekete zászló - A pilótát diszkvalifikálták.
Piros zászló - A versenyt megszakítják.
Kockás zászló - A versenynek vége
(A zászlók a játék során a monitor bal felső sarkában láthatóak.)
3. Pontozás:
Egyéni pontverseny: Minden pilóta a bajnokság elején 1000 credit-et kap, amivel gazdálkodhat a szezon alatt. Ha például versenyen a pilóta az első 8 között végez, akkor creditet kap, ha viszont szabálytalanságot követ el, levonunk a credit egyenlegéből. A bajnokságot az nyeri, aki a szezon végén a legtöbb credit-tel rendelkezik. (Holtverseny esetén a futamok során elért eredmények számítanak.)
Versenyen:
|
Időmérőn:
|
(Aki nem teljesíti a versenytáv 90%-át nem fog pontot kapni a verseny végén!)
Kontsruktőri pontverseny: A bajnokság során a csapat két pilótájának eredményei számítanak, melyeket természetesen itt is credit-re váltunk.
Versenyen:
|
Időmérőn:
|
4. Vezetési szabályok és ezek megszegéséért járó büntetések:
A) Tilos levágni a kanyarokat és a lassítókat, a versenyen maximum 3-szor, az időmérőn maximum 1-szer lehet vágni, ha valaki ennél többet vág, akkor a versenyen vágásonként 10 credit-et vonunk le (a vágás után 2 másodpercre el kell engedni a gázt), ha viszont valaki előzés közben, illetve vezetéstechnikai hiba (pl.: kicsúszás), miatt vágja le a kanyarokat, természetesen nem büntetjük meg.
B) Tilos a szándékos ütközés, meglökés, lökdösődés, illetve az egyidejű jogtalan előnyszerzés. Ha valaki ezt megcsinálja, akkor a szabálytalanságtól függően 10-50 creditet vonunk le.
C) Tilos a futamon a cikázás és az (az időmérő felvezetőkörén és a futam rajtja előtti felvezetőkörön lehet), egyenesben az ideális ív 3-nál többszöri megváltoztatása, aki ezt megszegi az 10 credit levonást kap.
D) Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ezért járó büntetés: 100 credit levonás.
E) Tilos a boxutca meghosszabbítását jelző vonalat átvágni a boxutcából kijövet (10 credit levonás), illetve a boxutcában a megengedett sebességnél gyorsabban közlekedni.
5. Előzések:
A) Tilos több autónyi távolságból megkísérelni az előzést, ha valaki ezzel balesetet okoz, akkor 30 credit levonást kap.
B) Nagyobb rajtbaleset okozásáért 40 credit levonást kap a vétkes.
C) Előzés közben a védekező pilóta nem próbálgathatja a féktávokat és nem tarthatja fel a támadó pilótát.
D) A védekező pilótának van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven, a támadó félnek ehhez kell alkalmazkodnia. Ez akkor módosul, ha a támadó versenyző teljesen a védekező pilóta mellé ért. Ha a dámadó az előzés során kilöki a védekezőt, akkor kötelessége minél előbb visszaengedni maga elé, és az esetet követő 3 kanyaron belül nem kezdhet újabb előzésbe. E szabály megszegéséért 30 credit levonás jár.
6. Feltartás, blokkolás:
A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja! Aki elrontja a leköröző pilóta versenyét, azt 100 credit levonással "jutalmazzuk".
7. További büntetések:
Ha valami olyan szabálytalanság történt, ami nem lett említve, úgy a bírók szavazással döntenek a büntetésről. A vétkes minden esetben védekezhet, nincs kizárva a vizsgálat folyamata alól.
8. Szabadedzések, tesztek:
Tesztelni az egész szezon alatt lehet, de a versenyekre szánt setup-okat csak a szabadedzéseken lehet készíteni. A szabadedzéseken bárki bármennyit mehet, illetve csak ekkor van lehetőség setup készítésére. (A setup készítéséről a 12. pontban olvashatsz)
9. Időmérő:
Az időmérő edzés 1 etap-ból fog állni!
Mindenki versenyre megtankolt autóval mehet ki a pályára. Az első etapban a futott körök száma nem lesz korlátozva, mindenki annyit megy, amennyit akar, de a gyors kör után, ha már nem akarsz több gyors kört futni, akkor amint lehet, állj ki a bukótérre és nyomj ESC-et. Aki az időmérőn figyelmetlensége, meggondolatlansága miatt balesetet okoz, azt 20 credit levonással büntetjük.
10. Verseny:
Felvezető kör + 50% lesz a versenytáv. 1-szer mindenkinek be kell jönnie a box-ba! A verseny végén mindenki írja meg a cheat-ben, a Fórumban vagy később e-mail-ben, hogy elkövetett-e valami szabálytalanságot. Ha valaki súlyos szabálytalanságot követett el, de nem írta meg, akkor 40 credit levonást kap.
11. Rajt:
Tilos a rajtnál való kiugrás. Ezt a játék áthajtásos, rosszabb esetben "stop and go" büntetéssel "díjazza". (A versenyen sosem lesz új rajt!)
12. Autók fizikája, setup készítése:
Az összes autó egységes fizikával rendelkezik. A setup-okat a versenyhétvége alatt csak a szabadedzésen lehet csinálni, vagy a régit finomítani, ugyanis az időmérőn és a verseny előtt tilos! Aki ezt megszegi azt 20 credit levonással büntetjük. Más pilóta setup-ját ellopni, illegálisan használni szigorúan tilos! Ezt a szabálytalanságot 80 credit levonással honoráljuk, de a csapattársak kölcsön adhatják egymásnak setup-jaikat.
13. Óvások:
A versenyzőknek lehetőségük van óvás benyújtására! Bárki bármilyen szabálytalanságot megóvhat!
Óvás benyújtására a verseny befejezése utáni 48 órában van lehetőség, de a kétes esetek természetesen óvás nélkül is ki lesznek vizsgálva. Óvást benyújtani a bíróknál lehet e-mail-ben, személyesen és az Itt Óvhatsz menüpontban. Az óvásról a másik fél is kap tájékoztatást, hogy legyen ideje védekezni!
14. Viselkedés:
Versenybalesetek voltak is, lesznek is, próbáljuk meg kultúráltan kifejteni véleményünket, még akkor is ha a másik szabálytalan volt, amennyiben ilyen eset történik nyújts be óvást az egyik bírónál, de a trágár beszéd, a bosszú sosem megoldás. Ha valakinél nagyon elszakad a cérna és nem képes kordában tartani a "véleményét", abban az esetben 50 credit levonást, vagy akár a futamról való eltiltást is kaphat.
15. Büntetési rendszer
Az egyes pontoknál fel vannak tüntetve a büntetések mértéke, de amennyiben a bírók úgy érzik, hogy a büntetés súlya alacsony, úgy figyelmeztetéseket adhatnak a versenyzőknek! Három figyelmeztetés után az őket birtokló pilóta 100 credit levonást kap.
16. Mentőöv / Joker
Minden pilóta kap 1 db Jokert egy teljes szezonra. Ezt felhasználhatja a lejjebb található szabálysértésekre, és így megússza a büntetést (1 Joker-rel csak 1 büntetés alól lehet kibújni). A Jokert csak abban az esetben lehet felhasználni, ha nem lett súlyos következménye a szabálysértésnek:
- Apróbb vezetéstechnikai szabálytalanságok
- Fehér vonal átlépés
- Trágár beszéd
- Olyan szituációk amelyekben a bírók megengedik a Joker használatát (tőlük kell megkérdezni)
17. Mod-ok:
Egy liga egy szezon alatt kizárólag az évad megkezdése előtt kihírdetett mod-ot használhatja, amelynek biztos letöltési helyét (linkjét) kötelességük a szervezőknek a Letöltések menüpontban feltüntetni (Ha ez mégsem történt volna meg, vagy a link hibás, akkor nyugodtan reklamáljatok a Fórumban), és a pilótáknak kötelességük letölteni ezeket a ligatagságuknak megfelelően.
18. Szerver:
A liga szerverét a szervezőknek kötelességük biztosítani a pilótáknak a verseny előtt megbeszélt időpontban, ha viszont valami gond adódik a szerverrel, és el kell halasztani a versenyt, akkor a szervergazdának kötelessége ezt feltüntetni a weboldalon, vagy e-mail-ben.
A szerver jelszavát a weboldalon nem tüntetjük fel, a pilóták a nagydíj megkezdése előtt csak fél órával korábban kapják meg e-mail-ben, hogy a liga tagjain kívül más ne léphessen be. Ha egy ligatag nem kapja meg a jelszót, akkor írjon a szervergazdának, vagy kérje el egy másik ligatagtól.
19. Szervezők:
A szervezőknek és a versenybíróknak teljes joguk van a Szabálykönyv, a weboldal és a verseny részleges, vagy akár teljes megváltoztatására, illetve a liga bárminemű részének átalakítására.
Ligaelnök:
Versenybírók: még nincs kijelölve
Szervergazda:
20. Elérhetőségek, adatvédelem:
A liga összes tagjának adatait (e-mail; msn; telefonszám; stb...) a ligaelnök fogja tárolni, melyeket nem tüntetünk fel sem az oldalon, se máshol. A ligaelnök személyesen felel az adatok biztonságos tárolásáról. Egy ligatag bármikor elkérheti egy másik pilóta adatait, de mielőtt megkapná a ligaelnök egyeztet az érintett tagokkal (miért kéred?; stb).
Ha bármilyen hiányosságot, pontatlanságot, vagy hibát észlelnétek a Szabálykönyvvel, az oldallal, vagy a ligával kapcsolatban, akkor kérlek mielőbb írjátok meg a Hozzászólásoknál, vagy a Fórumban.
szecsenyi7@gmail.com
(Sz Robert HUN, 2016.10.30 11:16)