Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


!  Figyelem  !

A szabályok szigorúan be lesznek tartva, aki nem ismeri őket és megsértődik, az az ő baja lesz, mi leírtuk, hogy mit szabad és mit nem! Amennyiben valaki nagyon elereszti magát vagy szidja a bírókat az credit levonást, vagy eltiltást kap, ezért kérlek figyelmesen olvassátok el a Szabálykönyvet!

 

 

2009-es Szabálykönyv

 

1. Alapszabályok, segítségek:

Zászlószabályok: teljes

Üzemanyag fogyasztás: normál

Gumikopás: normál

Mechanikai meghibásodás: ki

Egységes beállítások: ki

Egységes fejlesztések: ki

Sérülés mértéke: 50%

Mechanikai sérülések: be

 

Irányítási segédlet: Alacsony

Helyes irány segédlet: Be

Fékrásegítés: Bármilyen

Stabilitási segédlet: Bármilyen

Helyes irányba fordítás: Ki

Sérthetetlenség: Ki

Kipörgésgátló: Bármilyen

Blokkolásgátló: Bármilyen

Automata váltó: Be

Automata kuplung: Be

Box utca segédlet: Ki

Kötelező nézet: nincs

 

2. Zászlószabályok:

 

KépStop and Go - A pilótának ki kell állnia a boxba, (de nem nyúlhatnak az autóhoz) és csak utána mehet vissza a pályára.

 

Kép Sárga zászló - A pályán akadály van, nem lehet előzni.

 

Kép Safety car - A pályára bejön a safety car, tilos előzni.

 

Kép Kék zászló - A pilóta mögött gyors kört futó, vagy lekörözésra készülő versenyző halad, akit köteles elengedni, úgy hogy nem akadályozza.

 

Kép Fekete zászló - A pilótát diszkvalifikálták.

 

Kép Piros zászló - A versenyt megszakítják.

 

Kép Kockás zászló - A versenynek vége

 

(A zászlók a játék során a monitor bal felső sarkában láthatóak.)

 

3. Pontozás:

Egyéni pontverseny: Minden pilóta a bajnokság elején 1000 credit-et kap, amivel gazdálkodhat a szezon alatt. Ha például versenyen a pilóta az első 8 között végez, akkor creditet kap, ha viszont szabálytalanságot követ el, levonunk a credit egyenlegéből. A bajnokságot az nyeri, aki a szezon végén a legtöbb credit-tel rendelkezik. (Holtverseny esetén a futamok során elért eredmények számítanak.)

 Versenyen:

  • 1. hely       +100 credit
  • 2. hely         +80 credit
  • 3. hely         +60 credit
  • 4. hely         +50 credit
  • 5. hely         +40 credit
  • 6. hely         +30 credit
  • 7. hely         +20 credit
  • 8. hely         +10 credit

Időmérőn:

  • 1. hely (pole)         +10 credit
  • 2. hely                     +5 credit
  • 3. hely                     +1 credit

 

 

 

(Aki nem teljesíti a versenytáv 90%-át nem fog pontot kapni a verseny végén!)

Kontsruktőri pontverseny: A bajnokság során a csapat két pilótájának eredményei számítanak, melyeket természetesen itt is credit-re váltunk.

 Versenyen:

  • 1. hely       +100 credit
  • 2. hely         +80 credit
  • 3. hely         +60 credit

 

 Időmérőn:

  • 1. hely (pole)       +10 credit

 

 

4. Vezetési szabályok és ezek megszegéséért járó büntetések:

A) Tilos levágni a kanyarokat és a lassítókat, a versenyen maximum 3-szor, az időmérőn maximum 1-szer lehet vágni, ha valaki ennél többet vág, akkor a versenyen vágásonként 10 credit-et vonunk le (a vágás után 2 másodpercre el kell engedni a gázt), ha viszont valaki előzés közben, illetve vezetéstechnikai hiba (pl.: kicsúszás), miatt vágja le a kanyarokat, természetesen nem büntetjük meg.

B) Tilos a szándékos ütközés, meglökés, lökdösődés, illetve az egyidejű jogtalan előnyszerzés. Ha valaki ezt megcsinálja, akkor a szabálytalanságtól függően 10-50 creditet vonunk le.

C) Tilos a futamon a cikázás és az (az időmérő felvezetőkörén és a futam rajtja előtti  felvezetőkörön lehet), egyenesben az ideális ív 3-nál többszöri megváltoztatása, aki ezt megszegi az 10 credit levonást kap.

D) Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ezért járó büntetés: 100 credit levonás.

E) Tilos a boxutca meghosszabbítását jelző vonalat átvágni a boxutcából kijövet (10 credit levonás), illetve a boxutcában a megengedett sebességnél gyorsabban közlekedni.

 

5. Előzések:

A) Tilos több autónyi távolságból megkísérelni az előzést, ha valaki ezzel balesetet okoz, akkor 30 credit levonást kap.

B) Nagyobb rajtbaleset okozásáért 40 credit levonást kap a vétkes.

C) Előzés közben a védekező pilóta nem próbálgathatja a féktávokat és nem tarthatja fel a támadó pilótát.

D) A védekező pilótának van teljes joga először ráfordulni a kanyarra az általa választott sebességgel és íven, a támadó félnek ehhez kell alkalmazkodnia. Ez akkor módosul, ha a támadó versenyző teljesen a védekező pilóta mellé ért. Ha a dámadó az előzés során kilöki a védekezőt, akkor kötelessége minél előbb visszaengedni maga elé,  és az esetet követő 3 kanyaron belül nem kezdhet újabb előzésbe. E szabály megszegéséért 30 credit levonás jár.

 

6. Feltartás, blokkolás:

A lekörözendő versenyző köteles a lekörözéshez készülő pilótát olyan hamar elengedni ahogy csak lehet, de ne a kanyarokban próbáljon félre húzódni, fékezni, mert nem csak magát hanem a leköröző versenyzőt is bajba sodorhatja! Aki elrontja a leköröző pilóta versenyét, azt 100 credit levonással "jutalmazzuk".

 

7. További büntetések:

Ha valami olyan szabálytalanság történt, ami nem lett említve, úgy a bírók szavazással döntenek a büntetésről. A vétkes minden esetben védekezhet, nincs kizárva a vizsgálat folyamata alól.

 

8. Szabadedzések, tesztek:

Tesztelni az egész szezon alatt lehet, de a versenyekre szánt setup-okat csak a szabadedzéseken lehet készíteni. A szabadedzéseken bárki bármennyit mehet, illetve csak ekkor van lehetőség setup készítésére. (A setup készítéséről a 12. pontban olvashatsz)

 

9. Időmérő:

Az időmérő edzés 1 etap-ból fog állni!

Mindenki versenyre megtankolt autóval mehet ki a pályára. Az első etapban a futott körök száma nem lesz korlátozva, mindenki annyit megy, amennyit akar, de a gyors kör után, ha már nem akarsz több gyors kört futni, akkor amint lehet, állj ki a bukótérre és nyomj ESC-et. Aki az időmérőn figyelmetlensége, meggondolatlansága miatt balesetet okoz, azt 20 credit levonással büntetjük.

 

10. Verseny:

Felvezető kör + 50% lesz a versenytáv. 1-szer mindenkinek be kell jönnie a box-ba! A verseny végén mindenki írja meg a cheat-ben, a Fórumban vagy később e-mail-ben, hogy elkövetett-e valami szabálytalanságot. Ha valaki súlyos szabálytalanságot követett el, de nem írta meg, akkor 40 credit levonást kap.

 

11. Rajt:

Tilos a rajtnál való kiugrás. Ezt a játék áthajtásos, rosszabb esetben "stop and go" büntetéssel "díjazza". (A versenyen sosem lesz új rajt!)

 

12. Autók fizikája, setup készítése:

Az összes autó egységes fizikával rendelkezik. A setup-okat a versenyhétvége alatt csak a szabadedzésen lehet csinálni, vagy a régit finomítani, ugyanis az időmérőn és a verseny előtt tilos! Aki ezt megszegi azt 20 credit levonással büntetjük. Más pilóta setup-ját ellopni, illegálisan használni szigorúan tilos! Ezt a szabálytalanságot 80 credit levonással honoráljuk, de a csapattársak kölcsön adhatják egymásnak setup-jaikat.

 

13. Óvások:

A versenyzőknek lehetőségük van óvás benyújtására! Bárki bármilyen szabálytalanságot megóvhat!

Óvás benyújtására a verseny befejezése utáni 48 órában van lehetőség, de a kétes esetek természetesen óvás nélkül is ki lesznek vizsgálva. Óvást benyújtani a bíróknál lehet e-mail-ben, személyesen és az Itt Óvhatsz menüpontban. Az óvásról a másik fél is kap tájékoztatást, hogy legyen ideje védekezni!

 

14. Viselkedés:

Versenybalesetek voltak is, lesznek is, próbáljuk meg kultúráltan kifejteni véleményünket, még akkor is ha a másik szabálytalan volt, amennyiben ilyen eset történik nyújts be óvást az egyik bírónál, de a trágár beszéd, a bosszú sosem megoldás. Ha valakinél nagyon elszakad a cérna és nem képes kordában tartani a "véleményét", abban az esetben 50 credit levonást, vagy akár a futamról való eltiltást is kaphat.

 

15. Büntetési rendszer

Az egyes pontoknál fel vannak tüntetve a büntetések mértéke, de amennyiben a bírók úgy érzik, hogy a büntetés súlya alacsony, úgy figyelmeztetéseket adhatnak a versenyzőknek! Három figyelmeztetés után az őket birtokló pilóta 100 credit levonást kap.

 

16. Mentőöv / Joker

Minden pilóta kap 1 db Jokert egy teljes szezonra. Ezt felhasználhatja a lejjebb található szabálysértésekre, és így megússza a büntetést (1 Joker-rel csak 1 büntetés alól lehet kibújni). A Jokert csak abban az esetben lehet felhasználni, ha nem lett súlyos következménye a szabálysértésnek:

  • Apróbb vezetéstechnikai szabálytalanságok
  • Fehér vonal átlépés
  • Trágár beszéd
  • Olyan szituációk amelyekben a bírók megengedik a Joker használatát (tőlük kell megkérdezni)

 

17. Mod-ok:

Egy liga egy szezon alatt kizárólag az évad megkezdése előtt kihírdetett mod-ot használhatja, amelynek biztos letöltési helyét (linkjét) kötelességük a szervezőknek a Letöltések menüpontban feltüntetni (Ha ez mégsem  történt volna meg, vagy a link hibás, akkor nyugodtan reklamáljatok a Fórumban), és a pilótáknak kötelességük letölteni ezeket a ligatagságuknak megfelelően.

 

18. Szerver:

A liga szerverét a szervezőknek kötelességük biztosítani a pilótáknak a verseny előtt megbeszélt időpontban, ha viszont valami gond adódik a szerverrel, és el kell halasztani a versenyt, akkor a szervergazdának kötelessége ezt feltüntetni a weboldalon, vagy e-mail-ben.

A szerver jelszavát a weboldalon nem tüntetjük fel, a pilóták a nagydíj megkezdése előtt csak fél órával korábban kapják meg e-mail-ben, hogy a liga tagjain kívül más ne léphessen be. Ha egy ligatag nem kapja meg a jelszót, akkor írjon a szervergazdának, vagy kérje el egy másik ligatagtól.

 

19. Szervezők:

A szervezőknek és a versenybíróknak teljes joguk van a Szabálykönyv, a weboldal és a verseny részleges, vagy akár teljes megváltoztatására, illetve a liga bárminemű részének átalakítására.

Ligaelnök:

Versenybírók: még nincs kijelölve

Szervergazda:

 

20. Elérhetőségek, adatvédelem:

A liga összes tagjának adatait (e-mail; msn; telefonszám; stb...) a ligaelnök fogja tárolni, melyeket nem tüntetünk fel sem az oldalon, se máshol. A ligaelnök személyesen felel az adatok biztonságos tárolásáról. Egy ligatag bármikor elkérheti egy másik pilóta adatait, de mielőtt megkapná a ligaelnök egyeztet az érintett tagokkal (miért kéred?; stb).

 

Ha bármilyen hiányosságot, pontatlanságot, vagy hibát észlelnétek a Szabálykönyvvel, az oldallal, vagy a ligával kapcsolatban, akkor kérlek mielőbb írjátok meg a Hozzászólásoknál, vagy a Fórumban.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

szecsenyi7@gmail.com

(Sz Robert HUN, 2016.10.30 11:16)

találd ki

(kistaki, 2009.06.02 21:03)

szem a 30%-os sérülés kicsit kevés lesz legyen inkább 60% meg egyébként egész jó a szabályzat csak hiányolom még a mechanikai sérüléseket úgy még izgalmasabb lehetne a játék.:)